×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجلیل از بیش ۲۰ نفر از فعالان اقتصادی در بردسکن

دراین مراسم فرماندار بردسکن گفت: توسعه اقتصاد کشور جز با تولید میسر نمی شود .

 علی دهقان زاده فرماندار بردسکن افزود: تولید محور اشتغال است و اگر تولید باشد امنیت نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه تولید در صنعت ، تولید در معدن، تولید در کشاورزی و خدمات ۴ پایه اصلی در حوزه تولید است گفت: اگر در حوزه تولید به این ۴ پایه توجه ویژه ای شود در تولید موفق خواهیم شد.

وی افزود: خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن دومین قطب معدنی در استان است ولی در حوزه صنعت به جایگاه واقعی خودش دست پیدا نکرده است. وی از رئیس سازمان صمت خراسان رضوی خواست به شهرستان بردسکن در حوزه صنعت توجه ویژه ای داشته باشد.

 سید حسین هاشمی رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بردسکن گفت: شهرستان بردسکن دارای ۳ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی می باشد که ۵۰۰ واحد آن فاقد پروانه کسب می باشند که مراحل تشکیل پرونده را برای صدور پروانه طی می کنند.

وی افزود: خوشبختانه اصناف بردسکن در بحث جراحی اقتصادی موفق عمل کردند و هیچ گونه کمبودی در تامین کالای اساسی در شهرستان نداشتیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان بردسکن ۶۴ معدن مجوز فعالیت دارند گفت: ازاین تعداد ۴۲ واحد محوز بهره برداری دارند که ۲۷ معدن فعال و ۱۵ معدن غیر فعال هستند.

هاشمی با بیان اینکه در سرمایه گذاری در بخش معادن بردسکن بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است گفت: زمینه اشتغال بیش از ۳ هزار نفر در معادن فراهم است که بیشترین اشتغال زایی منطقه را به خود اختصاص داده اند.

وی نداشتن نقدینگی ، داشتن معارض و بحث آب ، برق و گاز و نداشتن جاده آسفالت از مهم ترین مشکلات واحدهای معدنی اعلام کرد. رئیس اداره صمت بردسکن افزود: در حال حاضر ۱۲ کارخانه فرآوری مس ، آهن و طلا در شهرستان بردسکن فعال است گفت: تاپایان امسال ۴ کارخانه فرآوری دیگر اضافه خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه صنایع از مجموع ۳۸ واحد صنعتی در شهرستان بردسکن ۱۹ واحد آن فعال ، ۹ واحد در حال احداث و ۱۰ واحد غیر فعال است گفت: برای ۲۲ واحد راکد در حوزه معادن و صنعت شهرستان در ستاد تسهیل تشکیل پرونده شده است که به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شده است که در سفر آتی استاندار خراسان رضوی مشکل این واحد ها مرتفع و وارد چرخه تولید خواهند شد.

وی سرمایه گذاری در حوزه صنایع شهرستان بردسکن را هزار و ۷۰۰ نفر با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال جاری کارخانه تولید فولاد در شهرستان راه اندازی می شود که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد. وی فرسودگی ماشین آلات و کمبود نقدینگی را از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان اعلام کرد.

درپایان از ۲۲ نفر از فعالان اقتصادی در حوزه معادن ، صنعت و اصناف شهرستان بردسکن تجلیل به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.