×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۸ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی کاشمر پرداخت شد

رضا یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز این تعداد افرادی نیز هستند که به‌ صورت پاره وقت در رشته های هنری مشغول به‌کار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیتهای متنوع هنرمندان صنایع دستی در شهرستان کاشمر برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی و صدور مجوزهای فروشگاهی ویژه این صنایع اقدامات اولیه صورت گرفته است.

رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی کاشمر گفت: در این شهرستان  ۲۲۰ باب کارگاه خرد خانگی و گروهی در رشته های مختلف هنری فعالیت دارد.

یوسفی که مسوولیت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان کوهسرخ را نیز بر عهده دارد افزود: در این شهرستان نیز حدود ۳۵ هنرمند و صنعتگر در ۲۵ رشته و زیررشته فعالیت دارند و  ۲۵ کارگاه خُرد خانگی و گروهی در این منطقه فعال است.

وی ادامه داد:کارگاههای آموزشی با کمک مربیان مجرب برای تابستان امسال در ۲۷ رشته هنری در رده سنی ۱۲ تا ۵۰ سال در این ۲ شهرستان برنامه ریزی شده که تعدادی در حال برگزاری است.

او اضافه کرد: پارسال نیز ۲۳ دوره آموزشی در شهر کاشمر و روستاهای منطقه در رشته‌های گلیم‌بافی، درویش دوزی، پته‌دوزی، سرمه‌دوزی، فرت‌بافی و سرامیک و نیز ۲ دوره در رشته‌های گلیم بافی و عروسک سازی در کوهسرخ برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.