×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هیچ واحد تولیدی در خراسان رضوی نباید تعطیل شود

یعقوبعلی نظری در نشست خود با فعالان اقتصادی کاشمر که در محل سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: تمامی مسئولان شهرستان‌ها برای احیای واحدهای تعطیل شده باید اقدام کنند، البته برخی واحدها که مشکلات کمتری دارند طی یک هفته و برخی در مدت زمان بیشتر مسائل و مشکلاتشان رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در یک بازه زمانی مشخص باید مسائل و مشکلات تمامی واحدها در بخش صنعت، کشاورزی، دامداری و دیگر بخش‌ها در دستور کار قرار گیرند و احیا شوند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از کلی گویی باید خارج شویم و واحد به واحد مشکلات بررسی و احیا شوند، گفت: در حوزه اقتصادی بررسی مسائل و مشکلات واحد به واحد از اولویت‌های اول و جدی ما است.

وی افزود: صاحبان واحدهای تولیدی نباید خسته شوند ما در خدمتشان هستیم و برای رفع مشکلاتشان تلاش می‌کنیم در این خصوص تمامی دستگاه‌های مربوطه آمادگی کامل را دارند مگر اینکه به دلیل دستگاه‌های نظارتی در جاهایی احتیاط‌هایی داشته باشند که توصیه می‌کنیم نداشته باشند.

نظری مطرح کرد: اینکه فرایند رسیدگی به درخواست‌های واحدهای تولیدی زمان‌بر باشد اصلاً قابل قبول نیست، شاید در مسیر اشکالاتی به وجود بیاید اما سریعاً باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون مجوزها حداکثر سه روزه داده می‌شوند، گفت: وقتی پرونده‌ای آماده می‌شود سریعاً شورای برنامه‌ریزی باید تشکیل شود و در مسیر مراحل قانونی خود قرار بگیرد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه در خصوص موضوع مردمی شدن یارانه‌ها عنوان کرد: مردمی نبودن اقتصاد یکی از مشکلات جدی است، دخالت حاکمیت در موضوع اقتصاد ایجاد اخلال می‌کند.

وی با بیان اینکه حاکمیت باید در خط حمله، تسهیل گر و نظارت کننده باشد نه اینکه بخواهد تصدی‌گری کند، تصریح کرد: هرچند با مردمی کردن یارانه‌ها همه شئون در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما آزادسازی با یک شیب منطقی و ملایمی باید صورت گیرد.

نظری بیان کرد: ما نه تنها مسئول زمینه‌سازی برای تولید هستیم بلکه باید از مصرف کننده هم حمایت کنیم، مسئولان ضمن اینکه به طور مدام باید بازار را کنترل و رصد کنند باید از بخش تولید و مصرف نیز حمایت شود.

وی در ادامه تأمین انرژی مورد نیاز را از مهم‌ترین موضوعات جدی کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه ۱۵ هزار مگاوات در کشور کمبود برق داریم با گرم شدن هوا این کمبود باید مدیریت شود، البته طی سال گذشته تا امسال ۵۰۰۰ مگاوات وارد مدار شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: هر چند سال قبل حتی در حوزه خانگی قطعی‌های گسترده‌ای داشته‌ایم ولی وزارت نیرو اقدامات ارزشمندی را تاکنون برای رفع این مشکل انجام داده به طوری که تا تابستان سال آینده سه نیروگاه در خراسان رضوی افتتاح و وارد مدار می‌شوند، با این اقدام سال آینده کسری برق و انرژی در این استان بسیار کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: اولویت این است که مصارف خانگی دچار چالش و مشکل نشود، با این اولویت‌بندی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات برنامه‌ریزی صورت گرفته و در حال پیاده‌سازی است.

نظری با تأکید بر اینکه برای تأمین انرژی باید به سمت مردمی شدن پیش برویم، بیان کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش تأمین انرژی توسط بخش خصوصی آمادگی کامل داریم، حدود ۷۰۰ مگاوات فقط در خصوص انرژی خورشیدی در سطح استان قرارداد داریم. شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی از این فرصت می‌توانند استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشمر آمادگی لازم داریم، برای رونق اقتصادی مسئولان پیگیری‌های تخصصی را انجام دهند تا موضوع منطقه ویژه اقتصادی سرعت گیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما مبتنی بر اقتضائات استانی تصمیم می‌گیریم، هرچند برای صادرات در خراسان رضوی هیچ معذوریتی نداریم اما در این خصوص باید مدیریت لازم را داشته باشیم تا دچار شرایط حاد نشویم.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: همه در دولت و جمهوری اسلامی و نظام حاکم بر کشور هستیم اگر بر اساس قواعد و قوانین کار نکنیم باید پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: برای اینکه کاشمر پیشرفت کند باید ابتدا زیرساخت‌های لازم از جمله راه، انرژی و منطقه ویژه اقتصادی را در منطقه ایجاد کنیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی شود به تبع صنایع وابسته نیز باید ایجاد شود که راه‌اندازی گمرک از آن جمله است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.