×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشدار شبکه دامپزشکی کاشمر در خصوص تب کریمه کنگو

شبکه دامپزشکی کاشمر با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش  فعالیت کنه های عامل بیماری ، نسبت به احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمرگفت: با آغاز فصل گرما شاهد گسترش فعالیت پشه‌ها وکنه‌های ناقل بیماری بین دام‌ها و انتشار بیماری بین انسان و دام منجمله بیماری تب کریمه کنگو می باشیم.

 دکتر خانزاده راههای انتقال این بیماری به انسان را گزش کنه آلوده به عامل بیماری ، تماس انسان با خون و لاشه دام کشتار شده آلوده و  تماس با خون و ترشحات آلوده به خون فرد مبتلا به بیماری عنوان نمود .

 وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری ، مبارزه با انگل های خارجی (کنه ها) از طریق سمپاشی اماکن دامی، استفاده از پوشش های مناسب دامدار و سلاخان حین انجام کار، بالا بردن امنیت و حفاظت  فردی شاغلین در کشتارگاهها، سرد نمودن لاشه بمدت ۲۴ ساعت در برودت  یخچال، در معرض قرار نگرفتن افراد با ترشحات دام بیمار، جلوگیری از کشتار غیر مجاز در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه ها، تهیه گوشت از مراکز مجاز و دارای مهر و لیبل دامپزشکی و خودداری از تردد به مراکز پر خطر مانند میدان دام و کشتارگاه می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.