×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع نیروی انسانی توانمند در کاشمر از مدارس مناطق محروم آغاز می شود

سعید تاج محمدی، مدیر آموزش و پرورش کاشمر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در محل سالن اجتماعات کانون لقمان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به ویژه در دوران پسا کرونا خود را خیلی جدی تر نشان داد و امروزه تنها به یک تدریس خشک و خالی بسنده نمی کنیم و همه جامعه همانند سند تحول بنیادین باید خود را دخیل در حوزه تعلیم و تربیت بدانند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش توان پاسخ دادن به همه توان آموزشی جامعه را ندارد و ارگان های دیگر باید به کمک آموزش و پرورش بیایند، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از دیگر وظایف آموزش و پرورش با همکاری ارگان های دیگر است که بسیار حائز اهمیت است و این را همه آحاد جامعه متوجه شدند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر اینکه اهمیت مسئله تربیت برای همه افراد نمایان است، تصریح کرد: ۲۵۰۰ نیروی شاغل، ۳ هزار نفر نیروی بازنشسته و ۳۰ هزار دانش آموز در شهرستان کاشمر، مرکز قطب آموزشی شهید مدرس در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین ظرفیت ما توان نیروی تخصصی علمی و اصلی ترین چالش ما کمبود نیروی انسانی است، اذعان کرد: نیروهای جوان متخصصی داریم که فرزند کاشمر هستند و در شهرهای دیگر مشغولند و مطمئنا بازگرداندن این افراد به شهرستان سخت خواهد بود ولی یکی از اهداف ما جذب نیروی توانمند جوان و نخبه است.

تاج محمدی با تاکید بر اینکه چالشی که در کمبود نیروی انسانی داریم باید از ظرفیت نیروهای بازنشسته پر شود که در حال استفاده از این ظرفیت هستیم، عنوان کرد: ظرفیت‌هایی نظیر اردوگاه ایجاد شده که باید بهینه سازی شود استخر دانش آموزی و چمن های مصنوعی در حال تکمیل هستند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت تمام ساحتی یکی از اصلی ترین برنامه های آموزش و پرورش کاشمر خواهد بود و برنامه های وزارتی باید در شهرستان بومی سازی و تدوین شود، تشریح کرد: توزیع نیروی انسانی توانمند ما باید با عدالت صورت گیرد و مدارس حاشیه شهر ما باید از این ظرفیت برخوردار شوند و حتی توزیع نیروی انسانی باید از مناطق محروم آغاز شود.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر اینکه جذب کمک ها و همراهی نهادهای مختلف در حوزه آموزش و پرورش از دیگر برنامه های آموزش و پرورش کاشمر است هر نهادی باید خود را در مقابل آموزش و پرورش موکلف بداند، بیان کرد: اگر اقشار مختلف پای کار تعلیم و تربیت نیایند ما محدود به آموزش و پرورش می شویم و تعلیم و تربیت مغفول خواهد ماند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی نیروهای انسانی نیز باید با جدیت بیشتری دنبال شود و نهضت توانمندسازی در آموزش و پرورش کاشمر رقم خواهد خورد و تنها محدود به دوره های ضمن خدمت نخواهیم شد، تاکید کرد: هویت سازی مدارس نیز در کاشمر دنبال خواهد شد و فضاسازی ها و الگوهای تعلیم و تربیت نیز در مدارس با جدیت بیشتری دنبال می شود.

تاج محمدی با تاکید بر اینکه در حوزه ظرفیت های رفاهی که داریم تلاش خواهیم کرد که این حوزه را برای فرهنگیان شهرستان غنی کنیم تا منزلت فرهنگیان حفظ شود، ابراز کرد: ۷۰ درصد معلمان متوسطه دوم دارای سنوات خدمتی بالای ۲۰ سال هستند و سال آینده نیاز بیشتری به دبیر متوسطه دوم خواهیم داشت چون دانش آموزان سال به سال افزایش پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه اگر در استخدامی ها و توزیع نیرو انسانی به کاشمر نگاه ویژه ای نداشته باشند مطمئنا با کمبود نیرو در سال آینده مواجه خواهیم شد، افزود: مهاجرت معکوس از روستا به شهر متاسفانه در ماه های اخیر افزایش پیدا کرده است و امیدواریم بتوانیم در فضای موجود با نیروی انسانی موجود، ثبت نام های سال آینده را مدیریت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر همچنین ادامه داد: با مجازی شدن تحصیل و تدریس مطمئنا خلا بین معلم و دانش آموز را فضای مجازی پر کرد و امروز با حضوری شدن مدارس کار مطمئنا کمی سخت خواهد بود و باید با تلاش بیشتری دانش آموز را با شرایط جدید همراه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.