×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نرخ بیکاری در بردسکن با وجود معادن بسیار کاهش پیدا کرده است

مهندس حسین غلامی با بیان اینکه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نماینده دولت است گفت: تعاون در واقع پشتیبان و تدارکات جبهه اقتصادی است که در این حوزه هم از کارگر و هم از کارفرما حمایت می کند.

وی به جذب ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ توسط کمیته امداد و بهزیستی و مشاغل خانگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه تثبیت اشتغال نیز ۶۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به اصناف آسیب دیده پرداخت شد.

وی از برگزاری بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته بزرگداشت کار و کارگر در بردسکن خبرداد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا ، دیدار جامعه کارگری و کارفرمایی شهرستان با امام جمعه و فرماندار ، تجلیل از ۱۲۰ نفر از کارگران ، کارفرمایان، واحدهای نمونه و گروههای کار نمونه و برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف الکل از جمله مهم ترین برنامه های این هفته در بردسکن می باشد.

در این دیدار امام جمعه بردسکن به اهمیت و نقش و جایگاه رفیع کارگران از نگاه قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن می فرماید برای انسان بهره ای جز سعی و تلاش نیست یعنی برای هر کاری انسان باید تلاش کند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه آن برسد و هر چیزی با سعی و تلاش بدست می آید .حجت الاسلام امینی با تأکید بر اینکه در کنار تخصص، تعهد و استقامت باید اخلاص در کار نیز وجود داشته باشد، خطاب به کارگران، کارفرمایان و تشکلات کارگری گفت: اگر در کاری که انجام می‌دهید اخلاص داشته باشید و اطاعت خدا را در نظر بگیرید، غیرازاینکه استقلال و توانمندی به همراه دارد، درعین‌حال نیز عبادت است.

وی بر پرداخت مطالبات جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: هرچقدر که جامعه کارگری بانشاط تر باشد و دغدغه معیشتی نداشته باشند در امر تولید بهتر می توانند عمل کنند.

امام جمعه بردسکن گفت: امروز جای باسی خوشحالی است که برابر آمارهای ارائه شده نرخ بیکاری در بردسکن درحد صفر است و به نوعی در شهرستان بیکاری نداریم.

وی کارگران را پایه و رکن اصلی چرخ اقتصاد کشور دانست و گفت: تکریم از جامعه کارگری همواره باید سرلوحه کار متولیان امر باشد چرا که پیامبر اکرم (ص) بر دست کارگر بوسه می زد و برماست که این عزیزان را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم.

وی از دست اندرکاران عرصه کار و کارگری به خصوص اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای که در راستای تکریم به کارگران خدمت می کنند تشکر و قدردانی کرد.

وی با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی توسط مقام معظم رهبری خواستار تحقق منویات مقام معظم رهبری دراین رابطه شد و بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در منطقه تاکید کرد.

فرماندار بردسکن هم دراین دیدار با تبریک هفته کار و کارگر گفت: چرخ تولید کشور دست کارگران است و در واقع کار آفرینی و کارگر لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

دکتر علی دهقان زاده شان و جایگاه کارگران را در جامعه ارزشمند دانست و گفت: تا زمانی که در منطقه ای سرمایه گذاری صورت نگیرد زمینه اشتغال بوجود نمی آید.

فرماندار بردسکن عنوان کرد: برای اعتلا و توسعه شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی سرلوحه کار مجموعه مدیریتی شهرستان می باشد.

وی افزود: کارگر و کارفرما در امر تولید نقش تاثیر گذاری دارند و هر کدام از این دو وجود نداشته باشد در امر تولید لنگش خواهیم زد. فرماندار بردسکن افزود: خوشبختانه با توجه به وجود معادن غنی در حوزه آهن، طلا و مس این شهرستان به یک قطب معدنی در استان تبدیل شده است و همه در سایه وفاق و همدلی برای توسعه اقتصاد و استقلال کشور گام برمی داریم.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.