×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حاشیه شهر کاشمر می تواند یک تهدید بزرگ برای این شهر باشد

علیرضا خادم پیر، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی شب گذشته در نشست شورای اداری کاشمر و آئین تودیع و معارفه شهردار کاشمر که در سالن همایش های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ۹۲امین شهردار خراسان رضوی از شهریورماه سال گذشته، امروز در کاشمر معرفی می شود.

وی با بیان اینکه از مهمترین اولویت های شهردار جدید کاشمر باید پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی ایرانی و همچنین گسترش نمادهای دین، اخلاق و هویت بخشی به سیما و منظر شهری باشد، خاطرنشان کرد: در شهری که عنوان دومین شهر مذهبی استان را یدک می کشد انتظار داریم در طراحی های نمادهای شهری دقت جدی شود.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: پیگیری و رعایت ضوابط طرح های تفصیلی جامع، شناخت گلوگاه های فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن و همچنین شفافیت فرآیندها از جمله مهمترین مسائلی هستند که باید مورد توجه شهرداران قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها باید در ابتدا درآمدزایی داشته باشند سپس هزینه کنند و شفاف سازی لازم باید در این زمینه انجام شود، اذعان کرد: ارتقاء سیستم یکپارچه سازی شهرسازی، مالی، انبار، منابع انسانی و… باید در دستورکار شهردار کاشمر باشد.

خادم پیر با تاکید بر اینکه اگر شفافیت را در دستور کار قرار دهیم و با مردم شفاف باشیم قطعاً باعث رضایتمندی بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: بازنگری نیروی انسانی باید توسط شهردار کاشمر انجام شود و این به معنای اخراج نیست بلکه باید سازماندهی و ساماندهی شوند و همچنین نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران و نیروهای شرکت اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر تنها متکی به جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ باشیم پسندیده نیست و باید درآمدهای پایدار را نهادینه کنیم، تشریح کرد: پوشش فراگیر خدمات شهری باید عادلانه به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکردهای محله محوری در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حاشیه شهر کاشمر می تواند یک تهدید بزرگ برای این شهر باشد اگر برای وضعیت آن چاره ای اندیشیده نشود و در اصلاح طرح جامع نتوانیم الحاقاتی داشته باشیم ولی می توان این تهدید را با برنامه ریزی به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه حق کاشمر از اعتبارات بازآفرینی شهری باید بیشتر از این باشد، تاکید کرد: پیگیری جذب اعتبارات، توجه جدی به ظرفیت جوانان، رسیدگی ویژه به امور بانوان، ایثارگران، سالمندان و معلولان، مناسب سازی شهری برای معلولان و سالمندان، اهتمام جدی بر توسعه پایدار، حفظ محیط زیست، جداسازی آب فضای سبز از آب شرب و… از جمله مواردی است که باید در دستور کار شهردار قرار گیرد.

شهروندمداری با شاخص های خدمت رسانی باید در کاشمر ارتقاء پیدا کند

امیر دائی صراف، فرماندار کاشمر در این نشست با تاکید بر اینکه اصالت شهرداری به شهروندانی است که در این شهر زندگی می‌کنند لذا با همین رویکرد شهروندمداری باید شاخص‌های خدمت‌رسانی در شهر ارتقاء یابد، بیان کرد: ضمن اینکه باید ارتباط با مراکز علمی و دستگاه‌های تخصصی وسیع‌تر شود و مدیریت را بر مبنای نوآوری و خلاقیت پیش برد باید فن‌آوری‌های نوین را در مدیریت شهری بکار گرفت.

وی با اظهار تأسف از اینکه در حوزه فن‌آوری‌های نوین شهری عقب هستیم، اظهار کرد: متأسفانه درآمد شهرداری بر مبنای تخلفات ماده ۱۰۰ است، البته یک نوع درآمد غیر نقدی هم داریم و می‌توان فرصت‌های این شهر را با سرمایه‌گذاران شریک شد.

در پایان مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های ۸ ساله جعفر سلیمانی،  اصغر کوهسرخی به عنوان چهل و پنجمین شهردار کاشمر معرفی شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.