×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ضعیف است

امیر دایی صراف روز شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس جدید آموزش و پرورش کاشمر افزود: فعال‌سازی معلمان برای ارائه روش‌های خلاقانه در جریان آموزش، استفاده بهینه از همه فرصت‌های اجتماعی برای پویاسازی مدرسه و کمک به تربیت همه جانبه دانش آموزان ضروری است.

وی اجرایی کردن سند تحول بنیادین که منجر به پویاسازی جریان تعلیم و تربیت می‌شود را ضروری دانست و گفت: نقش دادن به والدین در ارتباط با مدرسه و تربیت فرزندانشان باید مورد تاکید رییس آموزش و پرورش جدید باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی در این جلسه گفت: تعلیم و تربیت به عنوان اساسی‌ترین مساله امروز جامعه فقط به آموزش و پرورش و ارگان رسمی تعلیم و تربیت مربوط نیست، بلکه آموزش و پرورش متعلق به فرد فرد آحاد جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی افزود: سند تحول بنیادین به عنوان بالاترین سند در بحث آموزش و پرورش به شمار می رود که رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای آن تاکید کرده‌اند، اما این سند هنوز به مراحل اجرایی نرسیده است.

وی بیان کرد: برخلاف گذشته امروز در سراسر سند تحول بنیادین دیگر چیزی به نام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نداریم، بلکه با یک کلمه تربیت فقط روبرو هستیم، همه باید زمینه‌ساز تربیت مربیانی در طراز انقلاب اسلامی باشیم.

پورثانی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین باید بستری فراهم کنیم که زمینه‌ساز رسیدن به مراتبی از حیات طیبه باشد، دانش‌آموز باید تمام ساحتی باشد و قرار نیست فقط درس بخواند.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین سند بسیار جامع و کاملی بوده و همه باید به تحقق آن کمک کنند. تمام استعدادهایی که در دانش‌آموز وجود دارد باید متبلور شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی افزود: اگر دانش‌آموزی در حیطه زیباشناختی، تربیت زیستی و عبادی استعداد دارد، همه باید کمک کنند تا این مسیر بسیار سخت و مقدس فراهم و استعدادهایش شکوفا شود.

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه کاشمر نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات رییس سابق اداره آموزش و پرورش این شهر بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید با استفاده از نخبگان و با بهره‌گیری از تجربه‌های فراوان آنها نوشته شود.

در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های دکتر علی طاهریان رییس سابق آموزش و پرورش کاشمر، سعید تاج محمدی مدیر کانون لقمان کاشمر به عنوان رییس جدید این نهاد معرفی شد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.