×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اتخاذ تصمیمات اشتباه برای کوهسرخ در گذشته

ریشه بسیاری از مشکلات کشور مدیریتی است

سید امیر حسینی مدنی روز پنج شنبه در جمع جهادگران دانشجوی اردوهای جهادی خراسان رضوی مستقر در شهرستان کوهسرخ اظهار داشت: امسال در شهرستان کوهسرخ و خراسان رضوی یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌ها و تجمعات جهادی را تحت عنوان قرارگاه عهد خدمت داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب تذکر می‌دهند از نرم‌افزار اصلی انقلاب فاصله گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مسیر فعالیتش را از ابتدا بر پایه مردم تعریف کرده بود، نرم‌افزار اصلی انقلاب حرکت و اتکاء به مردم در همه عرصه‌ها است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند هر جا مردم را به صحنه نیاوردیم شکست خورده‌ایم، اذعان کرد: یکی از مصادیقی که مردم می‌توانند برای رفع مشکلات وارد شوند حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم است.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی مواقع در کشور به دست خود ما موضوع گروه‌های جهادی دارد دچار آسیب می‌شود، حتی برخی در ایام نوروز کارکرد گروه‌های جهادی را می‌خواستند زیر سؤال ببرند.

مدنی با بیان اینکه کارکرد گروه‌های جهادی در مرحله اول برای خود ما است، تشریح کرد: اگر هر کدام از شما در آینده عهده‌دار سمتی شوید به خوبی درد و مشکلات مردم را متوجه خواهید شد، بدون شک با خودکار دست گرفتن کسی وزیر و فرماندار نمی‌شود از دل همین مردم است که افرادی فرماندار و … می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه بر مبنای آمایش‌های غلط در این کشور تصمیمات بسیار اشتباهی حتی برای کوهسرخ گرفته‌اند و ظرفیت‌های خود منطقه و روستاها نادیده گرفته شده است، بیان کرد: اگر حضور در بین مردم و سفرهای استانی ریاست‌جمهور نبود زمان زیادی نیاز بود تا مشکلات مردم را بفهمیم، متأسفانه ریشه بسیاری از مشکلات مدیریتی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایران اسلامی کشوری ثروتمند است، تاکید کرد: علیرغم داشتن آب‌های بسیار مطلوب در کوهسرخ اما به صورت روان آب نه تنها از منطقه خارج می‌شود بلکه راه‌ها و زیرساخت‌ها را تخریب می‌کند و این نشان از نبود مدیریت است نه فقیر بودن منطقه، چون نتوانستیم از منابع موجود به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی قرار نیست راه یک منطقه را درست کنند بلکه امیدبخشی که در دل مردم ایجاد می‌کنند بزرگ‌ترین خدمتی است که به مردم مناطق مختلف کشور ارائه می‌دهند، تاکید کرد: وظیفه گروه‌های جهادی نشان دادن مسیر و راه از ابتدا تا انتها است، اگر این اتفاق بیفتد می‌رسیم به آن تمدن اسلامی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است.

مدنی در ادامه وضعیت راه‌های مواصلاتی، احیاء بادامستان‌های کوهسرخ و قنوات، عدالت آموزشی و کمبود مدرسه و… را از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم کوهسرخ دانست و ابراز کرد: قطعاً با اولویت در چند روستا پیگیر احداث مدرسه خواهیم بود.

وی با اظهار تأسف از اینکه از ۲۵ هزار هکتار بادامستان کوهسرخ ۱۳ هزار هکتار آن از بین رفته است، بر استفاده بهینه از منابع آبی منطقه تأکید کرد و گفت: پیگیر هستیم تا سالن ورزشی روستای خضربیگ تکمیل و به سرانجام برسد.

مدنی ادامه داد: بدون شک پیگیر ایجاد زنجیره گیاه ارزشمند انغوزه و رونق فرش منطقه خواهیم بود، همچنین تلاش می‌شود شش زنجیره در ۲۸ روستای شهرستان شکل بگیرد و از سویی برای رونق گرفتن گردشگری منطقه تلاش می‌کنیم.

کوهسرخ با کمبود کلاس درس مواجه است / دانشجویان استقبال خوبی از اردوهای جهادی داشتند

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی در این جلسه گفت: دانشجویان بسیجی امسال رکورد ثبت‌نام اردوهای جهادی را شکستند به طوری که ۱۲۰۰ نفر نیز ثبت‌نام نمودند.

محمود حق‌دوست افزود: هرچند انتظار بود بعد از دو سال که از کرونا می‌گذرد همه به سفر بروند اما شاهد استقبال بسیار دانشجویان از اردوهای جهادی بودیم.

وی اظهار کرد: هر چند امسال در خلعی بودیم که نمی‌دانستیم همانند سال‌های گذشته می‌توانیم اردوهای جهادی را برگزار کنیم یا و برنامه‌ریزی اولیه برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر بود اما در نهایت ۱۲۰۰ نفر نیز در این اردوی جهادی شرکت کردند.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت منطقه کوهسرخ و استقبال دانشجویان نهایت در ۲۲ روستا مستقر شدند و شروع به خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف پزشکی، فرهنگی و عمرانی نمودند.

وی بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی در بخش‌های دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، زنان و مامایی، پزشک عمومی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون کرونا، تیم سیار غربالگری فشارخون و قند خون، آموزش سالمندان ارائه خدمت نمودند.

حق‌دوست همچنین گفت: احداث ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ترمیم و مرمت قنوات، رنگ‌آمیزی مدارس، ترمیم چند منزل مسکونی و کمک به تکمیل سالن ورزشی روستای خضربیگ از جمله اقداماتی خواهد بود که در طی مدتی که دانشجویان بسیجی در کوهسرخ مستقر خواهند بود انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه هشت روستای دهستان تکاب شهرستان کوهسرخ هیچ سالن و امکانات ورزشی ندارند به همین دلیل سالنی را در این منطقه تکمیل خواهیم نمود.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی مطرح کرد: با توجه به افزایش جمعیت با کمبود کلاس درس در کوهسرخ مواجه هستیم همچنین بازماندگان تحصیل از دیگر مشکلاتی است که باید توجه ویژه‌ای شود.

بازدید از محور جاده ریوش به نیشابور، بازدید از بادامستان‌های شهرستان و سرکشی از خانواده شهید مدافع حرم احمدرضایی اوندری و بازدید از اقامتگاه بوم گردی بابانظر از برنامه‌های روز اول معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به شهرستان کوهسرخ بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.