×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آئین نوروزگاه در پارک جنگلی خلیل آباد برگزار شد

محمد نظام آبادی با اعلام این خبر افزود: در این آیین نوروزگاه گروهای هنری منطقه به ایفای نقش پرداختند و شرکت کنندگان در مراسم ساعاتی را با فضای اجرای مسابقه و نمایش هنرمندان و برنامه‌های محلی گذراندند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد ادامه داد: اجرای آئین‌های سنتی و بومی و محلی از جمله موسیقی محلی همچون ساز و نقاره به همراه بازی محلی و به اصطلاح بومی از مهم‌ترین بخش‌های جشن نوروزگاه بود.

او با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های نوروزگاه در راستای زنده نگه‌داشتن میراث کهن این مرز و بوم به ویژه در روزهای نوروز باستانی، اظهار کرد: معرفی مفاهیم این رسم کهن با استفاده از شیوه‌های مستندنگاری و مستندسازی عناصر و مؤلفه‌های آئین‌های محلی نوروز باستانی، آداب و رسوم حوزه نوروز در مناطق مختلف و جامعه هدف شهرها با برگزاری برنامه‌های بومی زنده شده و دوباره یادآوری می‌شود.

نظام آبادی تصریح کرد: جشن نوروزگاه با الهام از عناصر و مولفه‌های فرهنگ عمومی و باورهای بومی مناطق و منطبق بر آداب و سنن اجرا و برگزارمی‌شود.

او با بیان این‌که اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی و جشن‌های نوروزگاه موجب توسعه صنعت گردشگری و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرها می‌شود اظهارکرد: امیدواریم با اجرای این برنامه‌های شاد و مفرح، گامی مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه برداشته باشیم.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلیل آباد افزود: این آئین نوروزگاه با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان برگزار شد.

ایلنا

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.